occultvamzzz
193 subscribers
161 photos
9 videos
68 links
Occult Bookstore & Publishing
Download Telegram
Buy our books at Watkins!
Watkins is one of the world's oldest and leading independent bookshops. It specialises in esotericism, mysticism, occultism, oriental religion and contemporary spirituality.
https://www.watkinsbooks.com/

https://shop.watkinsbooks.com/search?type=product&q=Adamah+%28trans%29
This belongs to the material Benjamin is working with for volume 4 in the series of translations of old German Grimoires:
Liber Spirituum potentissimorum, seu Compendium Magiæ innaturalis nigræ Continens. J. G. Herpentilis: [...] Der dreÿfache heimliche und unerforschliche und approbirte Doct. Johann Fausts Höllen Zwang genannt nebst Cabula Nigra sam[m]t Schwartzer Mohren Stein oder Pentaculum Nigrum ascribed to Herpentil, J. G. but published 1700.
occultvamzzz
Photo
Demonology | Magick and Witchcraft
Olympic Spirits – a unique compilation of grimoires

Olympic Spirits have fascinated me over the years as I encountered them in various grimoires, though they were often treated as mere “side dishes” in occult literature. This treatment stands in stark contrast to the remarkable powers attributed to these spirits. One intriguing aspect is the redundancy in evoking the Olympic Spirits, as their…
Spot our books at Watkins, one of the world's oldest and leading independent bookshops. It specialises in esotericism, mysticism, occultism, oriental religion and contemporary spirituality.
https://www.watkinsbooks.com/
Pazuzu, een Sumerisch en later (Neo)Assyrisch wezen die – in tegenstelling tot wat men er in de film The Exorcist van maakte – juist als een huisbeschermgeest werd vereerd naast zijn functie als geest van de wilde zuidwestenwind. Pazuzu werd vaak opgeroepen voor bescherming tegen boze geesten, demonen en goden.
In MAGUS Lucht & Water (deel 3 in de Magus serie) komt een Pazuzu invocatie-ritueel dat helemaal is gebaseerd op oude Mesopotamische teksten.
(Benjamin Adamah)
Links van boven naar onderen de sigilla van de engelen Raphael, Gabriel, Mikael, Tzadkiel, Anael en op de andere afbeelding gevolgd door Saturnus-engel Qaftziel. Deze pagina's zijn afkomstig uit een kabbalah ma'asith werk toegeschreven aan de Ba'al Shem Tov (Israel ben Eliezer).

In mijn aanstaande boek MAGUS Lucht & Water komen, behalve veel evokatierituelen, de hele ontstaansgeschiedenis van de 7 planeetengelen uitgebreid aan de orde, vanaf Sumerische en Mesopotamische beschavingen tot folklorewezens uit Judea zoals Seraphim en Cherubim, tot de middeleeuwse grimoires. Ook de Annunaki/Igigi komen aan bod.
Het wordt dus een werk met een hoog 'dust devil' gehalte. In feite is de westers-christelijke interpretatie (lees deformatie) van engelen een vorm van 'cultural theft'. Overal hebben westerse schrijvers en daarna veel fake-wakkeren, in de social media onzin verkocht over deze wezens. Alleen al de beeldende voorstellingen ervan zijn meestal absurd. Hierdoor is het voor mensen die serieus in rituele magie zijn geïnteresseerd en dit willen bedrijven een hele toer geworden om contact te leggen. Omdat er zoveel ruis is, wordt het daardoor heel moeilijk via een ritueel de juiste fine-tuning te realiseren in psychosferisch opzicht en te snappen wat de echte aard van het wezen is waarmee je contact wil maken. Met dit boek ga ik helemaal terug naar de bron om alle christelijke deformatie te verwijderen. Engelen ontpolitiseerd dus. Raw deal.
(Benjamin Adamah)
Magic | Vamzzz Publications | Benjamin Adamah
Workshopserie Klassieke Westerse Magie

Hoe verloopt zo’n workshop-dag?

Eerst even de structuur van zo’n workshop-dag: De workshops beginnen om 10:30 ‘s morgens en eindigen om ca. 17:00 uur. Ik werk met PowerPoint en elke les staat in het teken van de psychosfeer van een van de vier Elementen. De workshop-dag wordt onderbroken met een lunchpauze en twee korte koffiepauzes.…
€380.00

https://vamzzz.com/product/workshopserie-klassieke-westerse-magie/
Illustratie uit de Judeo-Arabische Sepher HaRazi (Boek der Geheimen). Een van de oudste magisch kabbalistische werken. De buitenste ring leest "ehyeh ehyeh ahoyah ahoyah" wat wijst op een bescherming. De binnenste ring is voor mij op dit moment onvertaalbaar. Ik vermoed dat het middendeel verwijst naar de vier windrichtingen.
Het manuscript opent met:

Dit is de Sefer ha-Razim, het Boek der Mysteriën, doorgegeven door de engel Raziel aan Adam, zoon van Seth, zoon van Enos, zoon van Kenan, zoon van Mahalalel, zoon van Jered."

Het werd geschreven in een verborgen boek en opgeslagen in het huis der geheimen. Dit boek onthult de geheimen van goddelijke wijsheid voor degenen die het heilige en het diepzinnige zoeken. De inhoud omvat kennis over de hemelse wezens, hun rollen en hun krachten.

In deze tekst vind je wat aan stervelingen is overgeleverd om bescherming op te roepen, de verborgen waarheden van de hemelen te ontdekken en communicatie met de engelenhosts te ervaren. De geheimen hier zijn voor degenen die bereid zijn het pad van de oude wijsheid te bewandelen.

Moge degenen die het lezen weten dat dit boek slechts spreekt tot de wijzen en zuiveren van hart, aan wie de mysteries zijn toevertrouwd.

Jewishvirtuallibrary.org schrijft hierover (vertaald) naar NL:

RAZIM, SEFER HA- (Hebreeuws: סֵפֶר רָזָא רַבָּא; "Boek der Geheimen"), vroeg werk van de joodse mystieke literatuur. Sefer ha-Razim is opmerkelijk vanwege de systematische behandeling van magie, tovenarij, bezweringen en bovennatuurlijke remedies, waarover anders geen speciale werken bewaard zijn gebleven in de Hebreeuwse literatuur.

Midden in besprekingen over de engelen, hun namen en hun functies in de zes hemelen die voorafgaan aan de hoogste hemel, verweeft het boek ongeveer 30 magische raadgevingen voor smekelingen – waaronder zij die de toekomst willen kennen, de harten van grootheden willen beïnvloeden, hun vijanden door rampspoed willen treffen, genezing zoeken, dromen willen laten uitleggen, een vijand of een wild dier willen overwinnen, de zon zowel overdag als 's nachts willen zien, of met de maan en de sterren willen spreken. De algemene inhoud van dit werk is al lang bekend, vooral uit de uittreksels verspreid in het Boek van *Razi'el, maar de meeste magische termen werden pas bekend door de ontdekking van Mordecai Margalioth, die waarschijnlijk slaagde in het herstellen van Sefer ha-Razim in zijn oorspronkelijke vorm. Op basis van fragmenten uit de genizah en Hebreeuwse, Latijnse en Arabische manuscripten, structureerde hij het werk in een inleiding en zeven korte hoofdstukken die de Zeven Hemelen beschrijven.

Het werk is relatief kort (ongeveer 800 regels), maar heeft aanzienlijke literaire en historische waarde. Geschreven in prachtig midrashisch Hebreeuws met nauwelijks Aramees, bevat het echter wel getranslitereerde Griekse woorden – waarvan sommige technische termen uit de Griekse magie zijn – evenals een korte Griekse gebedstekst.

De namen van ongeveer 700 engelen worden opgesomd (enkele met een Griekse etymologie); verschillende hebben gespecificeerde "karakters" (symbolische figuren die een quasi-magisch alfabet vormen). Het hoofdstuk over de Zevende Hemel, dat handelt over de Goddelijke Troon, de Troon van het Grote Licht, prijst God in een verheven liturgische stijl. De hoofdstukken die de hemelen behandelen, zijn vakkundig opgebouwd om één geheel te vormen (maar het kan niet met zekerheid worden vastgesteld of de inleiding in de editie van Margalioth tot het werk behoort, omdat deze sterk verschilt van de zeven hoofdstukken). Het is ook niet zeker dat de oorspronkelijke naam van het werk in zijn originele context Sefer mi-Sifrei ha-Razim was. Het zou mogelijk Razi'el ha-Malakh of misschien Razei Ḥokhmah, of een andere naam, hebben geheten.
In dit werk wordt Raziel genoemd als de engel die op de zevende trede van de Tweede Hemel staat. Wetenschappers verschillen van mening over de mate van invloed die mystieke doctrines hadden op de rabbijnen en hun scholen, maar men kan zeker aannemen dat deze doctrines, die in het Oosten net zo goed als bij de Grieken en Romeinen werden geaccepteerd, niet fundamenteel vreemd waren aan de Joden in Palestina tijdens de periode van de Tweede Tempel en de generaties die volgden op de vernietiging van de Tempel. Volgens Origenes (derde eeuw) werden dergelijke Hebreeuwse namen als Ẓeva'ot, Eloha, enz. genoemd samen met de namen van de archonten, en Gabriel, Raphael, Michaël en Soriel met de demonen van de gnostische sekte van de Ophieten (Contra Celsum I, 22, 26; II, 6; IV, 33–34; V. 9, 42, 45, enz.).

Zij die zich bezighielden met magie, reciteerden het gebed tot de God van Abraham, Isaak en Jakob terwijl zij demonen aanriepen (Contra Celsum, IV, 33). Bewaarde Griekse amuletten tonen een duidelijke relatie met Joodse concepten. Heidenen schreven zelfs de aanbidding van de zon en de maan toe aan de Joden, maar Origenes wees op hun vergissing. Sommige thema’s van de Sefer ha-Razim worden ook besproken in de apocriefe boeken van de Bijbel, met name in II Henoch (de Slavische versie), en in de Apocalyps van Baruch; andere worden genoemd in de talmoedische literatuur (Zeven Hemelen, dromen, amuletten in Shab. 8:2; remedies in Ber. 40a; en "Hizkia verbrandde het Boek der Remedies" in Pes. 4:8), terwijl parallellen ervan te vinden zijn in verschillende Midrashim, Heikhalot-, Merkabah- en Ma'aseh Bereshit-literatuur.

Op basis van inhoud en stijl moet dit werk worden gedateerd op niet later dan de talmoedische periode (eerste tot en met 6de eeuw n.Chr.), een datering die wordt ondersteund door de chronologie van Griekse koningen die erin wordt genoemd en die A.S. Rosenthal uitlegde als verwijzend naar de Indictio van het midden of mogelijk het begin van de vierde eeuw. Verder onderzoek kan echter wellicht aantonen dat Grieks-Egyptische magische teksten in latere Arabische literatuur van de achtste eeuw zijn opgenomen.
Asherah-palen (Hebreeuws: אֲשֵׁרָה‎, Asherah) waren gewijde objecten of heiligdommen die gewijd waren aan de Kanaänitische godin Asherah, een belangrijke moedergodin en partner van de oppergod El of Baäl en zelfs Jahweh in de West-Semitische religies. Ze zijn ook bekend in de context van de religie van het oude Juda, hoewel ze daar vaak als verboden en controversiële symbolen worden beschreven. De palen, die soms als heilige bomen of houten pilaren werden opgezet, dienden als plaatselijke heiligdommen voor de verering van Asherah, waarbij zij mogelijk vruchtbaarheid, bescherming en overvloed symboliseerde. Ook zijn er talloze beeldjes van haar gevonden. Deze verbanning van Asherah is in de Joodse religie terug te vinden als de afwezige Shechinah en bij de katholieken is Maria hier een overblijfsel van.